Nieuwe website

In 2020 lanceerden we de nieuwe website www.devoorzorg-bondmoyson.be voor onze ziekenfondsen De Voorzorg en Bond Moyson. De nieuwe website vormt het hart van ons vernieuwde online ecosysteem.

Onze oude website was toe aan vernieuwing, niet alleen omdat de technologie waarop hij draaide end-of-life was, maar ook omdat hij nog niet mobiel responsive was, terwijl al meer dan de helft van onze bezoekers mobiel surfte.

Tegelijk wilden we de inhoud en de structuur van onze website onder handen nemen, want we voelden aan dat daar nog wel verbeterpunten waren.

Voor de strategische oefening over de strategie en de informatiearchitectuur konden we via aanbesteding rekenen op de expertise van AG Consult, een Belgische specialist in webstrategie en customer experience. De opdracht aan AG Consult werd gegund eind 2018. In de 1ste helft van 2019 hebben zij een strategische oefening voor ons uitgewerkt op basis van hun inzichten over onze oude website en een gebruikersbevraging. Op basis daarvan werd dan de informatiearchitectuur uitgewerkt en eenmaal die gevalideerd werd, werd ook het basisdesign van de site op punt gezet. Daarna begon de eigenlijke programmatie en de voorbereiding van de vernieuwde inhoud.

Op 7 september 2020 konden we dan trots de lancering van onze nieuwe website aankondigen.

5 redenen waarom onze nieuwe website beter is dan de oude:

  • Een website die fullservice biedt voor de bezoeker dankzij thematische benadering.
  • Een website die rekening houdt met wat bezoekers zoeken op onze site door een sterke focus op toptaken.
  • Een website die vlot te gebruiken en te lezen is op alle apparaten dankzij responsive design.
  • Een website die beter scoort in Google (meer dan 50 % van onze bezoekers komt via Google naar onze site).
  • Een website die informatie over terugbetalingen en dienstverlening koppelt aan sensibilisering en inspiratie door onze gezondheidscampagnesites en onze S-magazineblog te integreren.

Met onze nieuwe website zetten we volop in op de toptaken, de belangrijkste zaken waarvoor bezoekers naar onze website komen. De belangrijkste toptaak is het raadplegen van het persoonlijke dossier in e-Mut, het internetloket van ons ziekenfonds. Op onze nieuwe website focussen we op een optimale toeleiding naar e-Mut, zowel op de homepagina als op relevante inhoudspagina. En dat loont. In de 1ste 3 maanden na de lancering noteerden we een stijgend gebruik van ons internetloket e-Mut met meer dan 150 %.

Op basis van analyses gaan we de website blijven optimaliseren en in 2021 maken we werk van de integratie van campagnesites in onze algemene website om zo ons online ecosysteem verder op te punt te zetten.