Contactstrategie van Solidaris

Het project focust zich op de afstandskanalen maar moet uiteraard mooi aansluiten op de contactstrategie voor de fysieke kanalen. Hier wordt in een overkoepelende werkgroep over gewaakt. Hierbij willen we maximaal meerwaarde creëren voor onze leden.

Het afgelopen jaar hebben we in de zoektocht naar een organisatiemodel voor onze afstandskanalen diverse stappen gezet. We doen hierbij een beroep op de kennis en kunde van heel wat collega’s uit de verschillende ziekenfondsen. Dat gaat van medewerkers van de contactcentra en onze kantoren tot directieleden in de kerngroep. We leggen ons oor te luister bij inhoudelijke experten, juridische experten, de studiedienst, medewerkers van HR en stafmedewerkers uit verschillende domeinen en bij onze leden.

Dat gebeurde met panelgesprekken in de verschillende provincies en via een online bevraging.
Waar samenwerking onze grote sterkte is, zorgt samenwerken over de provincies heen ook voor een
grotere complexiteit. Andere manieren om informatie bij te houden, betekent andere accenten… Met een
open dialoog zorgen we ervoor dat we elkaar in dit project blijven vinden.

.