Vruchten plukken van 1 merknaam

Met 1 sterke naam, kregen we ook 1 sterk campagnebeleid. Werden in 2022 al onze ziekenfondsen Solidaris, dan maakte dat ons merk in 2023 sterker en bekender. We plukken de vruchten van onze overstap naar 1 merknaam.

We lanceerden het afgelopen jaar diverse campagnes om nieuwe leden aan te trekken en bestaande
leden te behouden. Een greep uit onze projecten voor verschillende doelgroepen, telkens met een
communicatiemix op maat.

Campagnes

Als lid van Solidaris ben je Sterk in je voordeel. Met deze grote, commerciële campagne maakten we
ons nieuw én eengemaakte voordelenpakket bekend en trokken we nieuwe leden aan. Onze spots waren te horen en te zien op verschillende radio- en tv-zenders. Met succes! 7000 potentiële leden vroegen actief informatie over onze voordelen op.

Betaal niks te veel voor medische zorg. Met die boodschap informeren we leden hoe ze hun medische
zorg betaalbaar kunnen houden. Want wist je dat je behoorlijk wat kan besparen bij de dokter,
de apotheek, de tandarts en in het ziekenhuis? www.niksteveel.be was goed voor meer dan
90 000 bezoekers en 21 850 ingevulde tests.

De Beweegwijzer zet mensen met diabetes type 2 in beweging. De online tool www.solidaris.be/
beweegwijzer
helpt mensen de sporten te vinden die bij hen passen en motiveert hen om meer te bewegen. Dankzij onze bijhorende campagne bezochten ruim 10 000 mensen de webpagina van de Beweegwijzer. 5789 mensen vonden vorig jaar op die manier de weg naar het beweegaanbod van Solidaris.

Zodra dementie deel uitmaakt van je leven, zijn de juiste informatie en aangepaste zorg heel belangrijk.
Maar dat is niet altijd vanzelfsprekend. Met Meer weten over vergeten helpen we wie wordt geconfronteerd met dementie de weg te vinden. Alle informatie staat voortaan samen op 1 plek: www.solidaris.be/dementie.

Terug aan het werk na een lange aanwezigheid? Onze Ik ben op weg-campagne informeert leden over het terug-naar-werktraject. Op www.ikbenopweg.be reiken we 5 handvatten aan die de drempel verlagen om op je eigen tempo terug aan het werk te gaan.

Onze petitie De juiste prijs voor geneesmiddelen ging niet ongemerkt voorbij. Maar liefst 52 000 mensen
steunden onze eis
voor volledig transparante én rechtvaardige prijzen.

Met www.erkenmij.be wil Solidaris het taboe rond zwangerschapsverlies doorbreken en meer bespreekbaar maken. Want bijna 1 op de 4 zwangerschappen eindigt in zwangerschapsverlies. Een verlies dat de buitenwereld vaak onderschat en niet (h)erkent.

Communicatiekanalen

En natuurlijk staan naast al deze campagnes ook sterke communicatiekanalen. Elke dag werken we
met alle ziekenfondsen samen aan kwalitatieve content en bereiken we leden via onze sociale media,
de website en S-magazine, nieuwsbrieven … Dat levert mooie bereikcijfers op.